نوشته شده توسط : admin

بسیاری از سکته های قلبی به دلیل مسدود شدن شریان کرونر ایجاد می شود و از ساخته شدن تدریجی پلاک های خونی که خون رسانی را مختل می کند ، ناشی می شود . فشار و درد ناشی از حمله قلبی زمانی احساس می شود که جریان خون در یک قسمت از ماهیچه قلب متوقف خواهد شد و در نهایت به مرگ بافت ختم می شود.


ماهیچه‌های قلب شما برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند. حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که جریان خونی که اکسیژن را به ماهیچه‌های قلب می‌رساند به شدت کاهش می‌یابد یا قطع می‌شود. این اتفاق به این علت می‌افتد که عروق قلبی که ماهیچه‌های قلب را تغذیه می‌کنند، باریک می‌شوند و باریک شدن این عروق نیز براثر تجمع چربی، کلسترول و مواد دیگر است که به آن‌ها پلاک گفته می‌شوند. این روند تشکیل رسوبات و باریک شدن عروق، به آرامی‌پیش می‌رود و به این روند، تصلب شرایین گفته می‌شود.

هنگامی‌که قسمتی از پلاک‌های تشکیل شده در عروق می‌شکند و از دیواره رگ‌ها جدا می‌شود، در اطراف آن، لخته خون تشکیل می‌شود. این لخته خونی نیز می‌تواند موجب مسدود شدن رگ‌ها شود. هنگامی‌که ماهیچه‌های قلب، به علت عدم خون‌رسانی کافی، دچار کمبود شدید اکسیژن و مواد لازم شده اند، به این حالت ایسکمی‌یا کمبود خون موضعی گفته می‌شود. وقتی بر اثر ایسکمی‌قلبی، قسمتی از ماهیچه‌های قلب آسیب ببیند یا از کار بیافتد، به این حالت حمله قلبی یا سکته قلبی گفته می‌‌شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

شپش سر یک مشکل رایج در میان کودکان است ؛یک کودک شپش می گیرد و سپس ناگهان همه شپش سر می گیرند. بنابراین مهم است که اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم و چند درمان طبیعی خانگی را داشته باشیم و انجام دهیم ، در این بخش از سلامت پوست و موی نمناک به برخی از درمان های سرکه اشاره کرده ایم،با وجود بوی قوی اش، سرکه ماده ای عالی برای از بین بردن شپش است، شما همچنین می توانید قدرت آن را با مواد دیگر بیشتر کنید؛ درمان های طبیعی مبارزه با شپش سر بدون استفاده از محصولات شیمیایی.ما آنها را با مواد دیگری مانند رزماری، اسانس روغن چای، سیر، اوکالیپتوس و روغن نارگیل ترکیب می کنیم.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 اسفند 1399 | نظرات ()