نوشته شده توسط : admin

سنگ کلیه چیست؟

سنگ‌های کلیه (نفرولیتیازیس) در واقع رسوباتی از جنس مواد معدنی و نمکی هستند که در کلیه‌ها تشکیل می‌شوند. جنس سنگ‌های کلیه معمولا اگزالات کلسیم است. سنگ کلیه دارای ساختاری تیز و کریستالی است و گاهی به اندازه‌ی یک توپ گلف رشد می‌کند. سنگ کلیه علت شایع خون در ادرار(هماچوری) و درد شدید در شکم، پهلو یا کشاله‌ی ران است.

بر اساس تحقیقات، به طور میانگین از هر ۲۰ نفر یک نفر در طول زندگی خود دچار سنگ کلیه می‌شود. سنگ کلیه می‌تواند در هر بخشی از دستگاه ادراری، از کلیه‌ها تا مثانه تشکیل شود. غالبا هنگامی که ادرار غلیظ می‌شود، مواد معدنی متبلور شده و به هم می‌چسبند و سنگ کلیه تشکیل می‌شود. سنگ‌هایی که کوچک هستند می‌توانند خودشان دفع شوند که این فرآیند دفع سنگ کلیه می‌تواند بسیار دردناک باشد. تشخیص به موقع این سنگ‌ها احتمال آسیب دائمی به مجاری ادراری و کلیه‌ها را کاهش می‌دهد. گاهی داروهای ضد درد و نوشیدن آب زیاد برای دفع سنگ کلیه کافی است اما در موارد دیگری که سنگ در مجاری ادراری گیر کرده باشد، با عفونت ادراری همراه شود یا عوارض جانبی ایجاد کند، ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.

نتیجه تصویری برای دلایل ابتلا و درمان‌های سنگ کلیه چیست؟

 



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
طرز تهیه ماسک صورت لبو قرمز

طرز تهیه ماسک صورت با لبو

ماسک صورت لبو برای شادابی و طراوت صورت بسیار مفید است. اگر می خواهید صورت شاداب و جوان داشته باشید بهتر است از ماسک صورت لبو استفاده کنید. در این پست سماتک طرز تهیه ماسک صورت لبو را برایتان بیان خواهد کرد.

 

احتمالا خودتان هم از فواید عالی مصرف لبو برای سلامت بدن آگاه هستید! اما آیا می‌دانستید استفاده از لبو به عنوان یک ماسک طبیعی می‌تواند برای شادابی پوست صورت‌تان هم بسیار مفید و موثر باشد؟

 



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ارزش غذایی و خواص لبو

چغندر همچنین لبو هم نامیده می شود، قرمز رنگهای خوشمزه که ها حاوی سدیم و چربی کمی هستند که به ما نشان می دهد که چرا آن ها خوب هستند. آن ها منبع خوبی از اسید فولیک هستند و در نتیجه از سلامت روانی و احساسی پشتیبانی می کنند. لبو مملو از مواد مغذی دیگری مانند آهن, منگنز, مس, پتاسیم و منیزیم است که همه آن ها منافع فردی خود را دارند.خواص لبو

خواص لبو

حتی لبو خام مزایای فوق العاده ای دارد - یکی از آن ها توانایی پیش گیری از سرطان است ؛ نه فقط سبزیجات, بلکه برگ ها هم چیزی برای ارائه دارند. چغندر سبز مملو از فیبر و پروتئین است. آن ها همچنین حاوی ویتامین K (خواص انعقاد خون) و کلسیم (برای استخوان و دندان قوی) هستند.

عصاره لبو هم میتواند سالم باشد. تنها 200 میلی لیتر از آب لبو می تواند تمام چیزی باشد که در یک روز به آن نیاز دارید. آیا آب لبو باید گرفته شود یا خیر؟حتی با وجود اینکه آب لبو که سرشار از بتالین اسن, لبوی پخته شده حاوی فیبر بیشتری است.

خوب, فایده گرفتن آب سبزیجات چیست؟ خب, اینجا نکته اصلی آب لبو این است که حاوی تمام مواد مغذی است که ممکن است در فرآیند آشپزی از دست دهید. هضم آب میوه نیز آسان تر است ، با ما همراه شوید که در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک خواص و مزایای اصلی خوردن لبو را آورده ایم.

 



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 شهريور 1398 | نظرات ()